Nowe czy używane wyposażenie call center? To dobre pytanie, ponieważ wybór wpływa na ograniczenie kosztów właściwie bez straty jakości prowadzenia rozmów z potencjalnymi klientami.

Praktyczne podejście do wyposażenia stanowiska

Call center to najczęściej otwarta przestrzeń robocza, w której chodzi o maksymalizację połączeń z grupą docelową. Większość firm związanych z telemarketingiem wykorzystuje w codziennej pracy smartfony ze względu na wygodę. To telefony stale podłączone do sieci, nieustannie ładowane. Z drugiej strony na rynku występują zautomatyzowane, inteligentne centrale telefoniczne częściowo samodzielnie wybierające numery. Używane telefony to najczęściej okazja ze względu na stosunkowo krótki czas życia przeciętnego call center. Nie ma sensu inwestować w nowe urządzenia ze względu na niepewność rynku, zaostrzanie zasad ochrony danych osobowych, przez kontrole UOKiK i innych instytucji. Telefon w call center wykorzystuje się wyłącznie do rozmów, a nie do pisania wiadomości tekstowych czy do instalowania aplikacji, więc do tego celu wystarczą nawet najstarsze modele, oczywiście odpowiednio odświeżone przez profesjonalny komis GSM w Warszawie.

Lepsze używane, bo nie martwisz się o zniszczenie i szkolenia pracowników

Używane telefony umożliwiają przetestowanie biznesu przed podjęciem decyzji o większej inwestycji. Jeżeli call center odniesie sukces wtedy można pomyśleć o rozszerzeniu wyposażenia, a komis telefonów przyjmie poprzedni zakup i umożliwi odzyskanie części środków. Podstawa aranżacji biura dla telemarketerów to ograniczenie administracji technicznej oraz minimalizacja wykorzystania przestrzeni. W branży występuje spora rotacja pracowników, dlatego lepiej nie wprowadzać do call center wymagających technologii ze względu na czas niezbędny do przeszkolenia i tak krótko aktywnego podwykonawcy. Zwykły, używany telefon nawet skazany na przypadkowe uszkodzenie to po prostu mniej zmartwień. W razie problemów technicznych wystarczy kontakt z komisem telefonów i sprowadzenie nowego modelu w jeszcze niższej cenie wynikającej ze skali współpracy.

Zaleta ekologiczna, możliwość lepszej promocji w grupie docelowej

Jeżeli call center wykorzystuje w pracy używane urządzenia może pochwalić się ekologicznymi praktykami. To realna przewaga konkurencyjna przy sprzedaży niektórych produktów, chociażby technologii z branży Odnawialnych Źródeł Energii (OZE), czy akcesoriów medycznych.

Profesjonalny komis GSM w Warszawie obsługuje wielu zdalnych asystentów i dopiero wschodzących firm z sektora telemarketingu. Używane telefony starszej generacji to szansa sprawdzenia się na tym trudnym rynku, bez wielkiego poświęcenia ekonomicznego. Po zbudowaniu większej bazy klientów można pomyśleć o rozbudowie oprogramowania (automatyzacji), ale tylko dla sprawdzonych, wydajnych pracowników. Reszcie podwykonawców lepiej powierzyć używane smartfony. To uniwersalna i opłacalna praktyka spotykana w branży, gdzie telefon i tak ciągle pracuje podłączony do sieci.