Rynek SUV-ów dynamicznie się rozwija. Nie chodzi tylko o to, że kolejne marki chcą mieć przynajmniej jeden w swojej ofercie i to nawet te, które nigdy w historii nie miały tego typu samochodów. Pojawiają się także nowe generacje już dobrze znanych modeli z tego segmentu. Do tej drugiej grupy należy Honda CR-V. Do sprzedaży w Polsce trafiła niedawno V generacja tego auta. Czym się charakteryzuje?

Znikają 2.0 VTEC i silniki Diesela

Wyraźną zmianą widoczną podczas przeglądania katalogu jest oferta silnikowa. Nie ma w niej ani jednego Diesela, które nie będą już oferowane dla tego modelu. Usunięty został także benzynowy silnik 2.0 VTEC, znany od dawna posiadaczom poprzednich generacji. Zamiast niego pojawił się, obecny już w nowej Hondzie Civic, 1.5 Turbo. Można wybrać słabszy, charakteryzujący się mocą 173 KM i 220 Nm w połączeniu z ręczną 6-biegową skrzynią biegów i napędem na przód lub AWD albo mocniejszy, mający 193 KM i 243 Nm, który dostępny będzie z bezstopniową skrzynią automatyczną CVT oraz napędem na 4 koła.

Miejsce wysokoprężnych silników zajmie w 2019 roku hybryda Multi Mode Drive, która właśnie wchodzi do sprzedaży. Składać się będzie z dwóch silników elektrycznych dających moc 184 KM oraz benzynowego i-VTEC o mocy 145 KM i pojemności 2 litrów. Główne skrzypce w napędzie ma grać właśnie „elektryk”, natomiast „benzyniak” służył będzie, w połączeniu z generatorem prądu, głównie do zasilania tego pierwszego. Jedynie w niektórych sytuacjach przejmie rolę napędzającego koła. Klienci, którzy zdecydują się na zakup hybrydy, będą mogli wybrać napęd na przód lub AWD.

Nowa CR-V jest przestronniejsza

Nie da się nie zauważyć także tego, że wraz z nową generacją CR-V urosła. Jest wyższa i dłuższa, zmienił się rozstaw osi oraz prześwit, który teraz wynosi 201 mm. Większe wymiary to też więcej miejsca w kabinie, a więc jeszcze bardziej wygodne podróżowanie. Pierwszy raz w historii modelu będzie możliwość zakupu auta z 7-ma miejscami (2 ostatnie będą ukryte w bagażniku, wersja 7-osobowa będzie występować jedynie w parze z silnikiem benzynowym). Miejsce bagażowe ma wtedy pojemność 472 litrów, przy 5 miejscach zwiększa się do 561 litrów.

Zmiany na zewnątrz i w środku

Byłoby dużym zaniedbaniem skupienie się wyłącznie na wymiarach, jeśli chodzi o wnętrze. Zmianie uległy materiały użyte do jego wykończenia, są dużo lepszej jakości. Jedynie drewnopodobne elementy wydają się być zapożyczone z aut sprzed kilku lat. Fotele są za to wygodniejsze niż w IV generacji. Lepiej wygląda także deska rozdzielcza, a w centralnej części kokpitu znajduje się całkiem spory dotykowy wyświetlacz LCD, który współpracuje z Android Auto i Apple CarPlay.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to tylne światła po raz pierwszy zachodzą na klapę, a nie tylko biegną wzdłuż słupków. Rzuca się to w oczy i dla osób przyzwyczajonych do poprzedniego stylu może być sporym zaskoczeniem. Niemniej wygląda to bardzo dobrze. Zmienione reflektory przednie wraz z nowym grillem nadają bardziej agresywnego wyglądu, chociaż nie można mówić o sportowym zacięciu w przypadku tego auta.

Różne wersje wyposażenia

Cennik nowej Hondy CR-V prezentuje całkiem sporą rozpiętość, ale składa się z różnych pakietów wyposażenia. Najtańsza jest wersja Comfort. Dostajemy tu 5-miejscowego SUV-a z napędem na przednie koła, manualną skrzynią biegów i silnikiem benzynowym o mocy 173 KM. Oprócz tego do dyspozycji jest m. in. automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby (zarówno przednie jak i tylne) oraz lusterka, reflektory w technologii LED, przednie fotele podgrzewane, radioodtwarzacz z 5-calowym ekranem i z możliwością sterowania nim za pomocą przycisków na kierownicy, USB, Bluetooth, system START/STOP, zapasowe koło dojazdowe, 17-calowe aluminiowe felgi, system wspomagania ruszania w górę oraz kilka systemów związanych z bezpieczeństwem, zgrupowanych w Honda Sensing (jest to utrzymywanie auta w pasie ruchu, ogranicznik prędkości, adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegania przed kolizją). Oprócz tego do dyspozycji mamy wersje: Elegance Plus, Lifestyle Plus oraz Executive.

W porównaniu z konkurencją nowa Honda CR-V z pewnością nie jest najtańszym autem w swoim segmencie, ale zdecydowanie jednym z ciekawszych obecnie. Zagrożenie może stanowić jedynie największy od lat rywal, czyli Toyota RAV4 w nowej wersji. Duża moc silnika oraz elastyczne wersje wyposażenia dostosowane do potrzeb użytkowników dają na starcie przewagę Hondzie CR-V.

Inspirowane: Autowitolin.pl – Honda Polska